Головна

Вперше в індустрії компанія Ford проводить тестування авто з автономним керуванням на снігу

20.01.2016

Всі новини > Новини Ford

Вперше в індустрії компанія Ford проводить тестування авто з автономним керуванням за умов засніженості. Це крок вперед у виконанні плану компанії з представлення повністю автономних авто для мільйонів покупців у всьому світі.

На відміну від інших великих виробників авто та технологічних компаній, які тестують автомобілі з автономним керування лише в сухому, в основному сонячному кліматі, компанія Ford знає, що майбутнє автономного керування не може покладатися на ідеальні умови.

«Одна справа, коли автономне керування відбувається за ідеальних погодних умов і зовсім інша, коли датчики автомобіля не бачать дорогу через те, що вона вкрита снігом», — пояснив Джим МакБрайд (Jim McBride), технічний керівник підрозділу розробки авто з автономним керуванням компанії Ford. Погода не буває ідеальною, саме тому ми тестуємо авто з автономним керування за зимових умов, оскільки близько 70 відсотків жителів США проживають у сніжних регіонах».

Компанія Ford проводить своє тестування за зимових погодних умов в Мічигані, в тому числі в Емсіті — повномасштабній моделі справжнього міського середовища площею 32 акри, розташованій на території Мічиганського університету.

Повністю автономне керування не може покладатися на GPS-навігацію, оскільки вона дає результати з точністю до кількох ярдів, цього недостатньо для визначення розташування та позиціонування авто. А для авто з автономним керуванням важливо визначити точне розташування не лише в межах міста чи дороги, а й у межах смуги руху, при цьому відхилення в декілька дюймів мають велике значення.

Лідар, на відміну від GPS-навігації, дає точніші результати, визначаючи розташування гібридного авто Fusion Hybrid на смузі з точністю до сантиметра. Він випускає короткі імпульси лазерного випромінювання, дозволяючи авто створити ультрачітке тривимірне зображення навколишнього середовища в режимі реального часу.

За ідеальних погодних умов лідар допомагає в найефективніший спосіб зібрати важливу інформацію та метадані — основоположну інформацію про самі дані з навколишнього середовища, виявляючи найближчі об’єкти та використовуючи їх для визначення оптимального маршруту. Проте на вкритих снігом дорогах та при дуже напруженому дорожньому русі лідар, як і інші датчики, зокрема камери, не бачить дорогу. Така проблема також виникає при забиванні лінз датчика снігом, брудом чи сторонніми частинками.

Не відступаючи перед цією проблемою, компанія Ford разом із технологами з Мічигану розпочала спільну розробку рішення, яке дозволить автомобілям з автономним керуванням «бачити» навіть на вкритих снігом дорогах.

Як автономні системи працюють на снігу
Для навігації на засніжених дорогах автомобілі Ford з автономним керуванням обладнані тривимірними картами з високою роздільною здатністю, доповненими інформацією про дорогу та все, що знаходить на ній, в тому числі дорожню розмітку, знаки, орієнтири, географічні і топографічні дані.

«Карти, розроблені іншими компаніями, не завжди працюють на вкритому снігом ландшафті», — пояснив Раян Юстіс (Ryan Eustice), доцент інженерного коледжу при Мічиганському університеті. «Карти, створені нами та компанією Ford, містять корисну інформацію про тривимірне середовище навколо авто, що дозволяє йому визначити розташування навіть якщо дорога вкрита товстим шаром снігу».

Авто з автономним керуванням створює карти під час руху в тестовому середовищі за сприятливих погодних умов, при цьому спеціальні технології автоматично позначають дорожні знаки, дерева та будівлі. Коли автомобіль «не бачить» дорогу, він знаходить орієнтири вище рівня землі, щоб визначити своє точне розташування на карті, а після цього використовує карту для успішного керування за несприятливих умов.

«Звичайні системи безпеки авто, такі як система управління стійкістю й антипробуксовувальна система, які часто використовуються на слизьких зимових дорогах, працюють синхронно з програмами автономного керування», — пояснив МакБрайд. «Надалі ми хочемо, щоб наші авто з автономним керуванням могли визначати погіршення умов і вирішувати, наскільки та як довго буде безпечно продовжувати рух».

Піонер автономного керування
Керування взимку все ще створює багато труднощів, проте тестування компанії Ford стало важливим досягненням на шляху до автономного керування. Цей шлях бере свій початок приблизно десятиліття тому, коли компанія Ford розробила перше покоління авто з автономним керуванням — оснащену лідаром модель F-250 Super Duty.

У 2013 р. компанія Ford запустила платформу автомобілів з автономним керуванням другого покоління, гібридний седан Fusion Hybrid із використанням удосконалених датчиків лідара. Цього літа програма розробки авто з повністю автономним керуванням компанії Ford перейшла зі стадії дослідження до перспективного планування, другої з трьох стадій перед запуском виробництва.

На початку цього місяця компанія Ford оголосила про свій наступний етап — трикратне збільшення проектного парку авто з автономним керуванням до 30 одиниць, які тестуватимуться на дорогах та тестових трасах у Каліфорнії, Аризоні та Мічигані. Таким чином, компанія володітиме найбільшим серед автовиробників парком авто з повністю автономним керуванням. Третє покоління авто з автономним керуванням все ще працюватиме на базі гібридного седана Fusion Hybrid, оснащеного першим розробленим спеціально для автомобілів датчиком лідара, здатним опрацьовувати різні сценарії, частково завдяки радіусу дії, збільшеному до 200 метрів.

Ґрунтуючись на більш як десятилітті досліджень компанії Ford стосовно автомобілів з автономним керуванням, цей успіх є ключовим елементом Ford Smart Mobility — плану компанії Ford щодо виходу на новий рівень у галузі зв’язку, мобільності, автономності керування авто, обслуговування клієнтів, а також отримання даних та їх аналізу.

закрити

Memory: 31.83MB | MySQL:58 | 0,997sec