FORDVOLVOJAGUARLAND ROVERPORSCHE

Боїтесь темряви? Повірте, як і багато хто з нас. Страх є причиною стресу під час поїздок

2017-03-20

  •  Нічні страхи, причини яких криються в нашому доісторичному минулому, призводятьдо стресу за кермом.
  •  Нові опитування свідчать, що більшість людей тривожаться через нічну «курячу»сліпоту, а багато хто боїться наїхати на пішохода.
  •  Ford презентує технологію, яка може автоматично гальмувати перед пішоходами унічний час.
  •  Система сканує дорогу і тротуар попереду, виявляючи людей, які можуть вийти напроїзну частину.
  •  У темний час доби майже вдвічі зростає ймовірність летальних наслідків дорожньо-транспортних пригод за участі пішоходів.

КЕЛЬН, Німеччина, 17 березня 2017 року — Темряви бояться не лише діти. Дорослим цей страх теж знайомий: дехто спить з увімкненим світлом, а в когось викликають тривогу нічні поїздки. *

Частина експертів вважає, що боязнь темряви, або ж ніктофобія, ми успадкували від печерних предків, адже саме в нічний час вони найбільше ризикували стати жертвою хижаків. ** Нині цей страх впливає на нас, коли ми знаходимось за кермом.

За результатами нового опитування, організованого Ford, до головних причин побоювань нічних поїздок належать стривоженість через нічну сліпоту і страх наїзду на когось або щось. *** На щастя, хоча б для другої проблеми є нове рішення, дещо ефективніше, ніж збільшення кількості моркви у раціоні харчування. Компанія вперше презентує нову технологію, яка виявляє пішоходів у нічний час і може автоматично застосовувати гальма у разі відсутності реакції водія на початкові попередження.

«Ми знаємо, що для деяких водіїв виїзд на дорогу вночі — справжній стрес. Особливо це стосується руху в малих і великих містах, де пішоходи, що іноді до того ж відволікаються на свої мобільні телефони, можуть без попередження вийти на дорогу, залишаючи навіть дуже уважним водіям надто мало часу для запобігання дорожньо-транспортній пригоді, – говорить Ґреґор Аллексі (Gregor Allexi), інженер відділу активної безпеки компанії Ford of Europe. – Система виявлення пішоходів буде вдень і вночі ідентифікувати людей, що вже знаходяться на дорозі або ось-ось вийдуть на проїзну частину».

81 відсотків водіїв з багатьох тисяч опитаних по всій Європі зізнались, що бояться виїжджати на дорогу вночі, а серед жінок цей показник склав ще більше – 87 відсотків. Понад половина учасників опитування заявила, що джерелом стресу є поганий зір уночі, а більше третини висловили стурбованість через можливу участь у дорожньо-транспортній пригоді. Кожен п’ятий з опитаних водіїв окремо підкреслив страх наїзду на пішохода.

У 2014 році на території Європи кількість пішоходів, що стали жертвами дорожньо- транспортних пригод, перевищила 20 відсотків, и майже половина з них загинули внаслідок нещасних випадків, що трапились у темний час доби. ***** Над удосконаленою системою виявлення пішоходів, що відтепер уперше здатна працювати у нічний час, команда розробників працювала у темряві. Для цього на шляху автомобілів, що рухались по замкнених маршрутах, розміщували манекени у людський зріст. Крім того, випробування системи проводили на автошляхах загального користування в містах з пожвавленим рухом, зокрема в Парижі та Амстердамі.

Як це працює
Система виявлення пішоходів обробляє інформацію, яку отримує від розташованого у бампері радара та закріпленої на передньому склі камери. База даних «силуетів пішоходів» дозволяє системі відрізняти людей від інших об’єктів (дерев та дорожніх знаків). Камера працює швидше за кінопроектор, роблячи понад 30 знімків щосекунди. Потік відео у реальному часі та широкий кут огляду дозволяють системі виявляти пішоходів навіть в умовах недостатнього освітлення, коли їх освітлюють тільки фари.

У разі виявлення ризику неминучого зіткнення з пішоходом система спершу попереджає водія за допомогою звукових та візуальних сигналів. Якщо водій не реагує, система автоматично застосовує гальма. Пізніше цьогоріч удосконалена система виявлення пішоходів буде впроваджена у моделі Fiesta нового покоління, яка саме зараз демонструється на Женевському автосалоні.

Звісно, з появою автомобілів з автоматичним керуванням поїздки уночі стануть простішими. Минулого року в рамках програми компанії, спрямованої на забезпечення поставок клієнтами з усього світу повністю автономних автомобілів, на полігоні компанії Ford під назвою Arizona Proving Ground в умовах цілковитої темряви проводились випробування автономного експериментального автомобіля без фар Ford Fusion Hybrid.

Корисні поради щодо керування автомобілем уночі

Кілька способів полегшити водіння уночі:
  •  Переконайтесь, що вікна і дзеркала чисті і на них немає льоду та конденсату.
  •  Очистіть усі зовнішні освітлювальні прилади та перевірте, чи справні вони. Тримайте запасні лампи в автомобілі.
  •  На неосвітлених дорогах вмикайте дальнє світло, перемикаючись на ближнє у разі появи зустрічного транспорту.
  •  Не сідайте за кермо, якщо відчуваєте втому. Робіть перерву через кожні дві години руху.
  •  Сплануйте регулярні візити до офтальмолога для перевірки зору.
# # #
 

* https://www.time4sleep.co.uk/blog/are-you- scared-of- the-dark/

** http://www.glamour.com/story/its-not- just-you- lots-of- adults-are- afraid-of- the-dark

*** Опитування проводилось компанією Opinion Matters серед 5 030 водіїв у Німеччині, Франції, Італії, Іспанії та Великобританії.

***** Центр спостереження за безпекою руху в Європі (European Road Safety Observatory). Звіт «Основні факти щодо безпеки руху в 2016 році» (Traffic Safety Basic Facts 2016)